Powered by Smartsupp

Několik tipů jak na internetu propagovat své služby a získávat nové zákazníky

Nastavení stránky

Vlastní webová stránka

Mít vlastní webové stránky pro podnikání je v dnešní době nezbytné. Jen těžko můžete provozovat podnikat ve službách a přitom nebýt k nalezení na internetu. Lidé hledají na internetu a to co najdou, považují za to jediné co je dostupné.

Na webovou stránku můžete umístit texty, fotky, videa, kontaktní formulář, mapu a také tlačítko pro rezervace. Webová stránka nabízí největší prostor pro prezentaci svých služeb a kontaktních údajů.

Je vlastní webová stránka dostačují pro nabídku služeb na internetu?

Záleží především na tom, jak velkou máte konkurenci ve svém okolí. Takový kadeřnický salon v malém městě může mít řekněme 2 konkurenty.  Při hledání kadeřnického salonu na Google v tomto městě lze očekávat zobrazení odkazů na všechny tři salony na první stránce a to ať už v organickém vyhledávání nebo sekci Google firemní profil (dříve pojmenovaný Google moje firma).  Všechny tři salony se mohu reálně umístit na první stránce hned 2x, a to v sekci Google firemní profil a také v následující sekci organického vyhledávání. Organické vyhledávaní jsou odkazy na webu bez označení “reklama“. Při nízké konkurenci by měl správně postavený web fungovat pro získávání nových zákazníků velmi dobře.

Úplně odlišná je situace v případě kadeřnického salonu ve velkém městě. Ve městě Praha může být řekněme 250 kadeřnických salonů s webovou stránkou.  Na první stránce v organickém vyhledávání lze očekávat odkazy na weby velkých a významných salonů, takových které fungují velmi dlouho. Jejich webové stránky jsou bohaté na obsah, nejspíše investovali do SEO webu (optimalizace pro vyhledavače).  Průměrný web je v této konkurenci daleko vzadu až na několikáté stránce. Z těchto pozic nový zákazníci na web téměř nechodí.

V případě vysoké konkurence v okolí provozovny nemusí být běžná webová stránka vůbec účinná k získávání nových zákazníků. V takové situaci je třeba hledat kromě vlastní webové stránky i další místa, na kterých lze prezentovat nabídku služeb, umístit odkaz na web nebo také přímo umístit tlačítko pro rezervace.

Google firemní profil

Tento firemní profil je nezbytný pro každou provozovnu v oblasti služeb. Profil je bezplatný. Zobrazuje se ve vyhledávání přednostně před organickým vyhledáváním. Profil se zobrazuje dle vzdálenosti provozovny a také recenzí zákazníků.

Sociální sítě

Sociální sítě Facebook a instagram představují snadný způsob propagace svých služeb. Firemní profil není zpoplatněný. Pomocí sdílení firemní stránky nebo příspěvků na stránce vlastních přátel můžete zcela bezplatně propagovat svoje podnikání a služby nejen ve svém okolí.

Profil na firmy.cz

Založení účtu na firmy.cz je zdarma. Lze využít následnou placenou propagaci. Portál Firmy.cz v nedávné době spustil sekci s nabídkou služeb. Kromě firemního profilu můžete prezentovat i služby samostatně s tlačítkem na webovou stránku, kontaktní formulář nebo i rezervační stránku.

Slevomat.cz

Slevomat je portál mimo jiné i s nabídkou osobních služeb. Se slevomatem probíhá smluvní spolupráce. Slevomat prodává vouchery, které zákazník následně uplatní. Slevomat má s voucheru procentuální podíl jako poplatek. Tento poplatek se počítá z hodnoty využitých voucherů. Podmínky spolupráce jsou prezentovány na webu Slevomatu.